כרמי גת: בינתיים אין מחלף יצטרכו להתפשר על רמזור

לפני ארבע שנים קבעה המדינה שללא מחלפים אפשר לאכלס בכרמי גת רק 700 דירות. כעת ברור שהמחלף יהיה מוכן לפני הדירות, והמדינה מציגה חוות דעת הפוכה מזו שהציגה אז וטוענת גם רמזור הוא חלופה מתאימה ל- 2,600 דירות. דהרי כבר מדבר על פקקי הענק שמחכים לדיירי כרמי גת.

עיריית קריית גת מבצעת בימים אלה את התשתית להקמת מחלף נוסף, המרכזי שבין שלושת המחלפים, שיחברו את כרמי גת לעיר הישנה. אלה שעיריית קריית גת מוצאת עצמה נאבקת במדינה שלא עומדת בהתחייבות שלה על פי ההסכם ומנסה בהליך מזורז לשנות את מה שהיא עצמה הגדירה כ" ימות ולא יעבור" שלא הכל מתנהל כצפוי.

נכון להיום התב"ע בכרמי גת קובעת כי אין מניעה לתת היתרי בנייה ל־4,000 יחידות דיור ראשונות בפרויקט. עוד קובעת התב"ע כי רק 700 יחידות הדיור הראשונות יכולות להתאכלס, ואכלוסן של שאר יחידות הדיור בפרויקט מותנית בסיום עבודות הקמתו של מחלף מזרחי שייתן מענה לתנועה העתידית הרבה באזור. בעיריית קריית גת חוששים שהמדינה לא תעמוד בהתחייבויות שלה והרחבת כביש 35 והקמת המחלפים תתעכב.

רק לפני 4 שנים קבעה המדינה שאי אפשר לאכלס בכרמי גת יותר מ־700 דירות בלי מחלף שיחבר את השכונה. אבל בגלל שאף אחד לא מאמין שהמחלף יהיה מוכן לפני הדירות, הציגה המדינה חוות דעת הפוכה מזו שהציגה לפי ארבע שנים ולאחר שני דיונים ארוכים אישרה הוועדה המחוזית בחודש שעבר את התוכנית החדשה, אבל לא פה אחד, מתכננת המחוז התנגדה לפתרון החדש שכת מאפשר לאכלס בשלב ראשון 2,600 דירות. עם רמזור במקום מחלף והרחבת כביש.

ראש עיריית קריית גת, אבירם דהרי, שהופיע בפני הוועדה טען, כך על פי הפרוטוקולים שפורסמו כי: "לא יהיה לי מחלף ואז בן אדם בכרמי גת יקום ב־7 בבוקר ועד 10–11 יחכה בפקק". בהמשך הסביר מדוע הוא לא סומך על הבטחות משרד האוצר שאמור לממן את המחלף ונתיבי ישראל שאמורה לבנות אותו. "אמרו לי, 'עזוב 700, בוא נעשה 1,200'. עכשיו אומרים 2,500. אין לי בעיה שיהיה רק קצה חוט שאומר, 'אנחנו כולנו מושקעים במחלף'. אבל אף על פי שיש לי את הסכם הגג הראשון חתום, 1.6 מיליארד שקל מנובמבר 2013, מהם 400 מיליון שקל על שני המחלפים – אף אחד לא זז. חוץ ממכתבים. הבטיחו לנו 55 גנים, 28 מעונות יום, שישה בתי ספר יסודיים, שלושה מקיפים, הכל חתום על ידי האוצר – עד היום אין לנו הרשאה לא למעון, לא לגן, לא לבית ספר. מה אומרים לנו על הגשר שנאחנו צריכים לבנות?! 'תעשו מימון ביניים'. קריית גת שהיא בדירוג סוציו־אקונומי 4 מינוס תעשה מימון ביניים כשלאוצר יש מיליארד שקל עודף מכרמי גת? איפה אתם חיים?".

כתבות נוספות:  תאגיד המים הרוויח מליונים. עו"ד חיים אברג'ל: "לבטל מייד את היטל השמירה ולהשתמש ברווחים לביטחון"

התוכנית להקמת שכונת הענק כרמי גת אושרה ב־2012 ו־2013. היא משתרעת על 3,000 דונם אמורים להתגורר שם למעלה 25 אלף תושבים ב־7,600 דירות. אכלוס של למעלה משבעת אלפים משפחות מחייב תשתיות תחבורה מתאימות. התוכנית החדשה שמוצעת היא להקים צומת מרומזר שיחבר את השכונה לכביש הרוחב 35. רשות מקרקעי ישראל שכרה חברה המתמחה בתכנון תחבורה, חברת פי.גי.אל שהציגו חוות דעת לפיה אם ירחיבו את הנתיבים בכניסה וביציאה מכרמי גת לא ייווצרו פקקיי ענק גם באכלוס של 2,600 דירות.

לאורך הדיון כולו, כך עולה מהפרוטוקולים של ישיבת הוועדה המחוזית התנגדה מתכננת המחוז, אליסיה סיבר, לתוכנית החדה לפיה הרחבת נתיבים ורמזור הם תחליף נאות למחלפים המתוכננים: " אישרנו את תוכנית המחלפים כבר לפני שנתיים, כי היה דחוף, כי אישרנו את תוכנית המגורים, אז עשינו מאמץ בלתי אפשרי: בתוך שמונה חודשים אישרנו תוכנית. עברו שנתיים ולא קרה כלום. אנחנו משחררים כפול יחידות ועדיין אין כלום".

בהמשך הדיון הוסיפה סייבר כי: "אני לא שקטה כי 2,600 יחידות דיור עם רמזור, השירות התחבורתי לא יהיה טוב".

תגובות פייסבוק