אין הרתעה – יש תאונות

בדיקה של עמותת אור ירוק העלתה שמתוך 216 דוחות תנועה שניתנו לנהגים בשנת 2015 בקריית גת 171 לא צייתו לתמרורים.  מיעוט הדוחות מעיד על מחסור כבר בניידות שיטור אומרים באור ירוק, המחסור הזה גורם לפצועים והרוגים בכבישים.

בשלוש השנים האחרונות, מספר הפצועים וההרוגים בתאונות הדרכים נמצא במגמת עלייה מדאיגה. אחת הסיבות המרכזיות לכך, הוא מצבו הבעייתי של אגף התנועה של משטרת ישראל – הקיצוץ בתקציב האגף, המחסור בניידות תנועה ובכח אדם, כל אלה גורמים לחוסר יכולת לבצע אכיפה יעילה בכל רחבי הארץ. ארבעת מיליון הנהגים בישראל, בקושי פוגשים בשוטרי התנועה ולכן אינם חוששים מביצוע עבירות תנועה שונות, המסכנות את חיי כולנו.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל, בשנת 2015 ניתנו בשטח השיפוט של העיר קריית גת 216 דוחו"ת בגין עבירות תנועה: 171 מהם הנהג לא ציית לתמרורים, 34 דוחות בגלל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. 6 דוחות עקיפה שלא כחוק, 5 אי ציות לרמזור (כזכור בקריית גת היו בשנת 2015 רמזורים לאורך שדרות לכיש).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם המדינה תמשיך לקצץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים בכלל ובתקציב אגף התנועה בפרט, הכבישים והרחובות יהפכו למערב פרוע בהם כל אחד יכול לנהוג כרצונו. בכדי להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים, המדינה חייבת להוסיף עוד 200 ניידות תנועה למאה הקיימות, שיאפשרו את אכיפת החוק והרתעת הנהגים מפני ביצוע עבירות תנועה".
במחקרים שנעשו בארה"ב נמצא, כי אכיפת נהיגה בהשפעת אלכוהול, הורידה ב – 24% את מספר תאונות האלכוהול בהן פונו נפגעים לטיפול רפואי, ואכיפת חציית צומת באור אדום, הורידה את מספר תאונות חזית-צד ב 68%, ואת מספר הנהגים שחצו צומת באדום ב 78%. כלומר, הוכח כי אכיפה והרתעה מורידות באופן ישיר את מספר הנפגעים בתאונות דרכים.

כתבות נוספות:  בני המשפחות השכולות בעיר התכנסו לרגל השנה החדשה: נרגשים לראות את בניין בית יד לבנים

במהלך השימוע בועדת הכלכלה בגין הקטל בדרכים, שנערך לפני כחודשיים, הציג ראש אגף התנועה תמונת מצב מדאיגה של האגף. על פי הנתונים שהוצגו, נהג רכב פוגש בממוצע ניידת רק פעם בשלושה ימים ואילו רוכב אופנוע פוגש בממוצע ניידת רק פעם בשבוע. המשמעות היא, כי לניידות אין נראות גבוהה בכבישי ישראל ולפיכך כוח ההרתעה של המשטרה נמוך מאד.

בתחילת שנת 2016, סימנה משטרת ישראל 163 רחובות אדומים ומסוכנים, ב -25 ערים ברחבי הארץ, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. אילו הייתה יותר אכיפה משטרתית ברחובות אלו, היו פחות הרוגים ופצועים.

תגובות פייסבוק